17 Temmuz 2014 Perşembe

# George Orwell // 1984

    Bu ara George Orwell kitaplarına sardım. Önce Hayvan Çiftliği'ni sonra da 1984'ü okudum. Neden daha önce okumamışım dediğim kitaplardı. 1984 özellikle ilgimi çeken bir kitap oldu. Yasaklanmış bir kitap olması okumak için beni daha çok cezbetti. Kitabın diğer ilginç özelliği ise isminin neden 1984 olduğu.                                  
                                 George Orwell : 1984
                                                 
              
               George Orwell başlangıçta öykünün geçtiği yıl olarak 1980'i seçmiş, kitabın tamamlanması birazda hastalığı yüzünden uzadıkça ilkin 1980'i 1982 olarak değiştirmiş, daha sonra da 1984'te karar kılmıştır.Sonradan , romanına 1984 yılını tarih biçmesinin nedenini yakın dostu, yazar Julian Symons 'a açıklarken, '' Kitabın yazımını 1948 yılında tamamladığım için , 1948'in son iki rakamının yerlerini değiştirmeye karar verdim,'' demiştir.

               Farklı bakış açısı kazanmak için okumanızı tavsiye edeceğim harika bir roman.

              *Benim elimdeki kitap Can Yayınlarına ait çevirisini ve özenli dilini çok beğendim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder